fórum csoport
Hölgyfórum
  
 Nyomtatható
 verzió

 Küldje el
 ismerősének!

  Keresés
 

 
  Hirdetés

  Sztárvilág
 
 
  Divat
 
 
  Szépségápolás
 
 
  Hirdetés
  Fitness
 
 
  Lelkivilág
 
 
  Életmód
 
 
  Párkapcsolat
 
 
  Család
 
 
  Otthon
 
 
  Karrier
   
  Ezoterika
 
 
  Tradíció
 
 
  Kultúra
 
 
 



 

 

ÉletmódÉletvitelEgészség
  09.02 17:31   Mozi: A kilencedik légió
  09.02 17:00   Mire gondolj a randin?
  09.02 16:22   Mike Tyson megmutatta gyengéd oldalát
  09.02 16:00   RiseModels: A királynők vállalkozásba kezdenek
  09.02 15:20   Aludni jó
Bárhol érhet szívroham…

2004 aug. 31 12:27

Mára már majdnem az összes szívrohamot okozó rizikótényezőt ismerik a kutatók, és az is nyilvánvaló, hogy ugyanakkora veszély fenyeget valakit, akár szegény, fejlődő, akár gazdaságilag virágzó országban él - áll egy vasárnap kiadott közleményben.
Mindez egy több mint 29 000 emberen (52 országból) elvégzett kísérlet eredményeképpen látott napvilágot az Európai Kardiológiai Társaság találkozóján. A tanulmány kimutatta, hogy két tényező: a koleszterin-szint és a dohányzás mértéke okozza a szívrohamok jelentős részét, mintegy kétharmadát. További veszély jelent a vérnyomás, a cukorbetegség, túlsúly, a stressz, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, és a testmozgás hiánya. A mértékletes alkoholfogyasztás a kutatók szerint enyhén, de csökkent a szívinfarktus veszélyét.

"A kutatásokból egyértelműen kiderült, hogy a szívrohamot okozó tényezők kilencven százaléka ismert, így a betegség megelőzhető lenne - mondotta a konferencián Salim Yusuf kutató, az ontariói McMaster University orvos-tanára. - A jó hír tehát az, hogy lehet tenni valamit."

A tanulmányok ellentmondanak annak a máig elfogadott álláspontnak, miszerint a szívbetegségeket okozó tényezőknek csupán mintegy felét ismerjük, és azt is bebizonyították, hogy bármely nép, a Föld bármely részén élő etnikum ugyannnyira ki van téve a veszélynek. Yussuf doktor szerint az üzenet ennyi: megvan a kézenfekvő megoldás, a mindenütt egyaránt alkalmazható ellenszere a szívrohamnak. Azok a nemdohányzók, akik rendszeresen esznek gyümölcsöt, hetente háromszor testmozgást is végeznek, és megisznak naponta egy kevés alkoholt, 80%-al csökkentik annak az esélyét, hogy szívroham érheti őket.


Hogy tetszett? 
12345678910



Archívum
ÜzenetekUtolsó   termése -  
Oldalanként
 Új üzenet | Új téma - Speciális kódokElső | Előző | Következő | Utolsó
 Szerző
 
Dátum
-- Nincs hozzászólás --

Horoszkóp   
 
Hirdetés   
 
Friss fórumok   
 °
°
°
°
°
°
°
°
°
°
Top fórumok   
 °
°
°
°
Hirdetés   
 
Szakértőink   
 
Néző-tér   
   
Linkek   
   
Naptár   
   
Adattár   
   
Kérdezz-Felelek  
   
Unaloműző   
   
Információ   
   
   
© 2010 NETFORUM Kft. | Felelős szerkesztő:
Majsa Tibor