C vitaminban gazdag étrenddel, tehát sok citrusféle, különösen grapefruit fogyasztásával elejét lehet venni a fogínybetegségeknek. A C vitaminban gazdag, pontosan 92,5 mg C vitamint tartalmazó citrusféle egy tanulmány szerint hozzájárulhat a fogínybetegségek megelőzéséhez. Német kutatók megállapították, hogy azoknak, akik naponta két grapefruitot elfogyasztottak, lényegesen kevesebb esetben vérzett a fogínye. A Friedrich Schiller Egyetem kutatóinak feltevése szerint a grapefruit jótékony hatása azzal magyarázható, hogy a C-vitamin elősegíti a sebek gyógyulását. A kísérletben résztvevő 58 krónikus fogínybetegséggel küzdő alany megfigyelése során arra is rájöttek, hogy a gyümölcs pozitív hatása a dohányzóknál és nem dohányzóknál egyaránt jelentkezik. A dohányzás közismerten fokozza a fogínybetegség kialakulásának kockázatát. A két hetes vizsgálat elején a dohányosok vérében 29 %-kal alacsonyabb volt a C-vitamin szint, mint a nem dohányzóknál, az okot eddig nem sikerült megfejtenie a kutatóknak. Miután a dohányzók elfogyasztottak napi két grapefruitot, megduplázódott a C vitaminszintjük, de mivel eleve hátrányosabb helyzetből indultak, még mindig a nem dohányzók C vitaminszintje alatt maradt. Fogínyproblémákra vezethető vissza a fogak felnőttkori elvesztése, ezért is fontos a megelőzés.