Azoknak, akik rendszeresen isznak zöld teát, lehet, hogy kisebb az esélyük arra, hogy idős korukra csökkenjenek szellemi képességeik. Állatokon végzett laboratóriumi kísérleteket során korábban már kimutatták, hogy a zöld teában lévő vegyületek védelmet nyújthatnak az agysejteknek az olyan folyamatokkal szemben, amik az agy működését lerontó betegségeknek, például az Alzheimer és a Parkinson-kórnál jelentkeznek. Egy japán kutatás az első a sorban, amelyik a zöld tea élettani hatását embereknél is belátta. A mostani kutatásba ugyanis több mint 1000 japán idős embert vontak be, és megállapították, hogy minél több zöld teát fogyasztottak el életük során a nők és férfiak, annál kisebb mértékben csökkentek kognitív képességeik. A kutatókat az motiválta, hogy kiderítsék, miért fordul elő a japánok körében ritkábban az Alzheimer-kór, mint Európában és Észak-Amerikában. A tokiói egyetem kutatói szerint azok, akik naponta két csésze zöld teát megittak, felére csökkentették az agyuk működésének időskorú romlásának a kockázatát azokhoz képest, akik csak hetente háromszor vagy még ritkábban fogyasztottak zöld teát.