Egy tanulmány szerint a terhesség alatt kevés D vitamint fogyasztó nők babái között többen születnek alacsony súllyal. A kanadai McGill Egyetem kutatói azt hasonlították össze, hogy milyen súllyal születtek a várandósságuk alatt D vitaminnal dúsított tejet ivó, illetve a vitaminpótlót szedő nők gyermekei, és arra a következtetésre jutottak, hogy a D vitamin nagy fontossággal bír a magzati fejlődés szabályozásában. A kutatás során több mint 300 terhes nőt vontak be, kikérdezték őket életmódjukról és táplálkozási szokásaikról, így többek között arról is, hogy naponta mennyi tejet és vitaminkészítményt fogyasztanak. Azok a nők, akik naponta 2,5 dl D vitaminnal dúsított tejnél kevesebbet ittak meg, a többieknél kevesebb proteinthez és vitaminhoz juttatták a szervezetüket, és náluk magasabb volt a kis súllyal született babák előfordulásának valószínűsége. Minden további 2,5 dl tej megivásával további 41 grammal nőtt az újszülöttek súlya, vagyis 1 mikrogrammnyi D vitamin 11 grammal magasabb születési súlyt eredményezett. A kutatók szerint a nőknek nem kellene lemondania a tejivásról, akkor sem, ha tejérzékenység lép fel náluk, vagy attól tartanak, hogy a magzat allergiás lehet a tejre.