fórum csoport
Hölgyfórum
  
 Nyomtatható
 verzió

 Küldje el
 ismerősének!

  Keresés
 

 
  Hirdetés

  Sztárvilág
 
 
  Divat
 
 
  Szépségápolás
 
 
  Hirdetés
  Fitness
 
 
  Lelkivilág
 
 
  Életmód
 
 
  Párkapcsolat
 
 
  Család
 
 
  Otthon
 
 
  Karrier
   
  Ezoterika
 
 
  Tradíció
 
 
  Kultúra
 
 
 



 

 

ÉletmódÉletvitelEgészség
  09.02 17:31   Mozi: A kilencedik légió
  09.02 17:00   Mire gondolj a randin?
  09.02 16:22   Mike Tyson megmutatta gyengéd oldalát
  09.02 16:00   RiseModels: A királynők vállalkozásba kezdenek
  09.02 15:20   Aludni jó
A kávé „mellékhatásai”

2001 nov. 20 14:30

Amióta a kávéfogyasztás elterjedt Európában, állandóan megkérdőjelezik élettani hatásait. A legutóbbi kutatások a túlzott kávéfogyasztást, különösen a le nem szűrt kávét, teszik felelőssé több betegség kialakulásáért, mint például a hasnyálmirigy rák vagy a koszorúér megbetegedés.


Amikor a XVII. században megjelentek az első kávéházak Londonban, a hölgyek egy idő után arról kezdtek panaszkodni, hogy férjeik potencia zavarokkal küszködnek a „sötét” italtól. Majd sokáig úgy tartották, hogy a kávé magas vérnyomást vált ki, növeli a vér koleszterinszintjét, így növeli a szívbetegségek kialakulásának veszélyét. A hatvanas évek közepétől három fő problémát vet fel a túlzott kávéfogyasztás: a koszorúér megbetegedéseket, hasnyálmirigy rákot és negatívan befolyásolja a termékenységet.

Az American Journal of Clinical Nutrition nemrég a le nem szűrt kávé egészségre való hatását vizsgálva megállapította, hogy ha valaki szűrés nélkül fogyasztja a kávét, jóval nagyobb az esélye, hogy az illető valamilyen koszorúér megbetegedésben fog szenvedni.

A kutatások a hasnyálmirigy rák kialakulását is összefüggésbe hozták a túlzott, nem szűrt, kávé fogyasztásával. A vizsgálatokat 1983 és 1992 között végezték, és 400 hasnyálmirigy rákban szenvedő beteg táplálkozási szokásait hasonlították össze; ez alapján állapították meg, hogy létezik összefüggés a betegség és a kávéfogyasztás között. Ugyanakkor más felmérések azt mutatták, hogy a mérsékelt kávéfogyasztás csökkenti a vastagbélrák kialakulásának lehetőségét.

A túlzott kávéfogyasztás hatással van a termékenységre is. A terhes kismamák csak kis mennyiségben ihatnak kávét, mert károsan befolyásolja a születendő baba súlyát. A túlzott kávéfogyasztás hozzájárulhat a csontritkulás kialakulásához is, főleg a változó korban, ugyanis a koffein akadályozza a kalcium felszívódását.

A kávéban igazából nem találunk értékes tápanyagot, kivéve a niacin elnevezésű vitamint, amely a kávészemek pörkölése közben képződik. Sajnos a kávé nem dúskál niacinban, egy csésze italban körülbelül egy milligramm niacin található.


Archívum
ÜzenetekUtolsó   termése -  
Oldalanként
 Új üzenet | Új téma - Speciális kódokElső | Előző | Következő | Utolsó
 Szerző
 
Dátum
-- Nincs hozzászólás --

Horoszkóp   
 
Hirdetés   
 
Friss fórumok   
 °
°
°
°
°
°
°
°
°
°
Top fórumok   
 °
°
°
°
Hirdetés   
 
Szakértőink   
 
Néző-tér   
   
Linkek   
   
Naptár   
   
Adattár   
   
Kérdezz-Felelek  
   
Unaloműző   
   
Információ   
   
   
© 2010 NETFORUM Kft. | Felelős szerkesztő:
Majsa Tibor