A nagy szakmai elismertségnek örvendo British Medical Journalban megjelent egyik tanulmány szerint azok, akik rendszeresen fogyasztanak édességet, tovább élnek, mint önmegtartóztató társaik. A következtetést azon 7841 férfi egészségügyi adatlapjának áttekintésébol vonták le a kutatók, akik 1916 és 1950 között a Harvard egyetem hallgatói voltak Furcsamód kiderült, hogy az édességfogyasztók körében (akik havonta-háromhavonta egyszer esznek édességet) 36 százalékkal alacsonyabb volt a halálozási arányszám, mint a szigorúan édességmentes életet élo társaik között. Az egyik lehetséges magyarázat szerint a csokoládéfélékben található fenolok felelosek az eredményért: 450 grammnyi csokoládéban ugyanis ugyanannyi fenol van, mint egy pohár vörösborban - a fenol pedig egy antioxidáns, és igen egészséges.