Egy hónappal Robert C. Atkins-nek, a fehérjében és zsírban gazdag, de szénhidrátban szegény diéta feltalálójának a halála után újra fellángolt a vita. A táplálkozás-szakértok által kárhoztatott Atkins-féle diétáról ugyanis két tudományos publikáció is megjelent nemrégiben (egy a University of Pennsylvania School of Medicine, egy pedig a Philadelphia Veterans Affairs Medical Center kutatóinak tollából), melyek a hatásossága mellett érvelnek. Így például a pennsylvaniai kutatók azt állítják, hogy az Atkins-féle diétával hat hónap alatt pontosan kétszer annyi súlyt lehet leadni, mint zsírszegény diétával - igaz, azt is beismerik, hogy kísérleti személyeik fél évvel a fogyás után általában visszahízták a leadott kilókat. Kathleen Zelman, az American Dietetic Association szóvivoje épp ebben látja a problémát: szerinte a diéta hosszútávú hatásossága kérdéses, ahogy az egészségre gyakorolt hatása is - bánjunk hát továbbra is óvatosan vele, és gondoljuk jól meg, hogy belevágunk-e.