A Journal of the American College of Cardiology címu szaklap július 16-ikai számában megjelent egyik tanulmány szerint, melyben a Harvard School of Public Health kutatói összegezték vizsgálati eredményeiket, a C-vitaminos táplálékkiegészítok képesek megelozni a szívbetegségeket, vagy legalábbis csökkenteni azok kialakulásának kockázatát. Mint kiderült, különösen a nok azok, akik számára hasznos lehet egy C-vitaminos diéta: a vizsgálatban részt vett nok közül azok körében, akik legalább napi 360 milligrammnyi C-vitamint fogyasztottak, 30 százalékkal visszaesett a betegség kialakulásának veszélye azokhoz képest, akik nem fogyasztottak ilyen vitaminokat. A kutatók ugyan azt állítják, az összefüggés még további bizonyítást igényel, ám elismerik: akár most is elkezdhetjük szedni a C-vitaminokat, hiszen a túladagolás káros hatásaitól nem kell félnünk, mivel a felesleges vitamin egyszeruen kiürül a szervezetünkbol.