A terhességet vállaló anyáknak még a fogamzás elott helyes étrendet kellene kialakítaniuk a koraszülés elkerülése céljából, javasolják a kutatók. A kanadai, új-zélandi és ausztrál kutatókból álló csoport szerint diétával a koraszüléseknek az a 40%-a lenne kiküszöbölheto, amelynek eddig semmilyen okát nem sikerült fölfedni. A kutatást birkákon végzett kísérletekkel kezdték. Az állítok felét az anyaságnak megfeleloen etették egész vemhességük alatt. Az állatok másik felét az elso szakaszban alultáplálták, a késobbi szakaszban engedték, hogy azt egyenek, amit akarnak. Az alultáplált birkák átlagosan egy héttel korábban szültek. A tápanyag hiánya ösztönözte a mellékvese muködését, mely amúgy a megfelelo hormonok kibocsátásával a szülés elindításáért felelos. A koraszülések száma növekedett az elmúlt évtized során Nyugat-Európában. Ezt azzal magyarázzák, hogy sok no terhessége elott fogyókúrázik, mert fél, hogy a terhesség alatt fölszedett túlsúlyt késobb nem tudja leadni. John Challis professzor, a Torontoi Egyetem kutatója elmondta: “Az volna ideális, ha a nok már azelott figyelnének a megfelelo tápanyag- és folyadékbevitelre, mielott megtudják, hogy terhesek. A terhesség késobbi szakaszában már késo." A kutatáshoz kapcsolódó felmérés szerint például Nagy-Britanniában a szüloképes korban lévo nok 40%-a kiegyensúlyozatlanul táplálkozik.