A csokoládénak jótékony hatása is van, jó hír ez a csokifüggőknek. Főleg az, hogy bár fogaik rendre megszuvasodnak, de szívük mindenkiénél egészségesebb lesz. A csokoládé ugyanis "hosszabb lejáratúvá" teszi a szívet és erősebbé, állítja egy legújabb kutatás eredménye. A csokoládé olyan kémiai alapanyagokat tartalmaz, amelyek megtalálhatók a vörösborban és a zöld teában is. Serkenti a keringést, csökkenti a vérnyomást és egyéb egészségügyi előnyöket is létrehozhat, jelentették be a kutatók a washingtoni Nemzeti Tudományos Akadémián. Dr. Norman Hollenberg, a Harvard Egyetem orvosi karának professzora a felmérést a Panama partjaitól távolabb lévő szigeteken élő Kuna indiánok körében végezte, akik elszigetelten élnek a külvilágtól. Annak ellenére, hogy ételeik igen magas sótartalommal rendelkeznek, vérnyomásuk mégis normális. Ez összefüggésben van azzal, hogy hatalmas mennyiségű kakaót fogyasztanak, amelyet ők maguk termesztenek. A professzor azt is megfigyelte, hogy amikor a Kuna indián a városba költözött, és a kereskedelemben kapható kakaót kezdte fogyasztani, amely az illető kémiai anyagból kevesebbet tartalmaz, akkor a vérnyomása is növekedett. Hollenberg elmondta, hogy a kutatás kezdeti fázisában már kimutatták, hogy a kakaó segíti a véráram agyba és a végtagokba való jutását, amely nagy segítség lehet az öregek és a cukorbetegek számára.