Húsmentes, vegetariánus ételek fogyasztásával csökkenthető a vastagbélrák kialakulásának veszélye, derült ki egy friss tudományos felmérésből. A tanulmány keretén belül több mint 10ezer embert figyeltek meg 17 éven keresztül. Az eredmények szerint a vegetriánusok 15%-al kevesebb eséllyel kapták meg a betegséget, mint a húsevők. Ez a felmérési eredmény tovább erősíti azt az eddig is fennálló tényt, hogy gyümölcsökben, zöldségekben, rostos ételekben gazdag diéta, amely nélkülözi a vörös húsokat, kiváltképpen a feldolgozott húsokat, segít a vastagbélrák megelőzésében. A vörös húsokban található zsírok serkentik az epesav kiválsztást, amely következtében egyéb olyan anyagok keletkeznek a szervezetben, amelyek serkentik a daganatképződést. Továbbmenve, a húsok feldolgozásánál és magas hőmérsékleten való processzálásánál olyan anyagok szabadulnak fel, amelyek felborítják a vastagbélrák sejtjei növekedésének normális egyensúlyát, ezáltal a rák kialakulásának kedvezve. További veszélyforrások a dohányzás, az alkohol és a fehér kenyér fogyasztása, amelynek mellőzésére szintén felhívták a figyelmet a tanulmány készítői.