Az észt ugyan nem lehet bekanalazni, de a tudósok szerint egyáltalán nem mindegy, hogy milyen az étrendünk. Az agy működését ugyanis komolyan befolyásolja az étrend. A kutatók össze is állították egy listát, amelynek a segítségével csúcsformába hozhatjuk az agyunkat. "Számos olyan betegséget ismerünk, amelynek a kialakulásának az esélyét, jelentősen lehet csökkenti. Egyes kutatások szerint az Alzheimer-nél is a táplálkozás az egyik fő komponens." - nyilatkozta Konrad Bayreuther, a Heidelberg-i egyetem munkatársa. A szakemberek ezúttal is nem győzik hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a reggeli étkezés. "Nagyon sokan nem esznek semmit sem reggelire, ami óriási hiba. A gyermekek számára ez a legfontosabb étkezés, de a felnőttek számára is mindenképpen ajánlott" A cink fogyasztása is kimondottan ajánlott, és ennek a hiánya akár például hosszú távú koncentrációs zavarokhoz is vezethet.