A felnőttek kétszer annyi gyümölcsöt és zöldséget fogyasztanak, mint amennyit gyerekkorukban ettek, és kevesebb cukrot és zsíros ételeket esznek, derült ki egy felmérésből. A szülők, partnerek és gyerekek azok a befolyásoló tényezők, amelyek megváltoztathatják az emberek étkezési szokásait, számoltak be a Newcastle Egyetem dietetikusai a tanulmány kapcsán. 200 11 és 12 éves gyerek étkezési szokásait mérték fel, majd amikor ezek elérték harminc éves korukat, újra felkeresték őket a tanulmányt végző szakemberek. Egyharmada a résztvevőknek nyuilatkozta azt, hogy elfoglalt, rohanós életmódjuk miatt nincs idejük egészséges étkeket készíteni maguknak. A kutatók megállapították, hogy inkább az idő hiánya, mint a szabadidejük befolyásolta azt, hogy mit választanak enni. A nemek között is eltérések mutatkoztak, amikor azt vizsgálták, hogy ki hogyan hat a másik étkezési szokásaira. Az alanyok egyharmada, többynire férfiak azt nyilatkozták, hogy partnereik pozitív hatással voltak rájuk étkezési módozatok kapcsán, miközben a résztvevők 10%-a, többnyire nők azt nyilatkozták, társuk behatása negatív volt. Az is kiderült, hogy az üzletek és munkahelyi étkezési helyek sem kellően felszereltek egészséges ételekkel, főleg gyümölcsökkel és zöldségekkel.